Referat fra ordinært bestyrelsesmøde onsdag den 22. april 2026
Tilstede: Elsebeth, Bente, Anders, Preben, Elin Bonde
Afbud: Mogens, Preben L
Ad: 1. Dagsorden godkendt
ad: 2. Den årlige opgavefordeling gennemgås, og revideres.
Ad: 3. Vi diskuterer referatet fra sidste orienteringsmøde om Østlig Ringvej.
Anders foreslår, at vi retter henvendelse til DffR og forhører os om, de
på nogen måde kan bidrage med gode råd, evt. juridisk bistand hvordan vi bedst muligt kan gribe klubbens ekspropriering an.
Det er sikkert ikke første gang det er sket i foreningens historie.
Ligeledes foreslår Anders, at vi retter henvendelse til SAS roklub, der for år tilbage blev eksproprieret, om de evt. har erfaring vi kan høste af.
Bestyrelsen synes det er gode ideer, og Elsebeth vil tage kontakt til begge steder.
Ligeledes tænker vi, at de andre klubber omkring os der står i samme position, måske også har i tankerne at juridisk bistand vil være en god ide.
Elsebeth vil til en start drøfte ovenstående med formanden for Øresunds Roklub inden anden kontakt.
Ad: 4.
Regatta. Vi drøfter Anders`s mail/overvejelser.
Vi konkluderer at Ældreroerne, ikke er i stand til at løfte denne opgave. Ældreroerne vil dog gerne fortsat deltage i konkurrencen.
Ad: 5. Opdatering af aktivitetslisten:
SPP-roning fra Bryggens Roklub mandage: 11/5,8/6, 17/8,31/8 kl. 17
Sommerfest: 29/7 kl.13, pris ?
Kanindåb: 12/8 kl. 13 pris 100 kr.
Redningsøvelse m/pølser: 19/8 kl. 13 pris 75 kr.
Amagerregatta: 29/8
Standerstrygning: 31/10 kl. 10
Disse datoer til aktivitetslisten er sendt til web. Master Mogens.
ad.6: evt.
Elsebeth oplyser der kom 3-4 kaniner til åbent Hus arrangement.
Vi drøfter effekten af omdeling af 1000 flyers i nærområdet.
Måske er den mest effektive måde at skaffe nye medlemmer på, ved at annoncere i lokalaviser.
Elsebeth sender ny opdateret medlemsliste.
Referant: Sekretær, Elin
Bestyrelsesmøde 2. februar 2026
Tilstede: Bestyrelsen, afbud suppleant -Mogens
Referent: Bent Elkjær
2 og 3. Varetagelse af rochefens opgaver i hans fravær. Adminstration af rokort
4. Sommerudflugter 2026
5. SPP datoer og kaproning
6. Styrmænd
7. Eventuelt
INPUT fra STROKEN.
Sikkerhed til søs!
Gruppearbejde om disse spørgsmål: •Muskelstyrke og balance forringes med
alderen. Men hvad kan vi gøre for at beholde vores ro kammerater som
aktive roere længst muligt? • Hvordan sikrer vi, at alle føler sig trygge under
roturen, f.eks. ved skift i båden og ved roning i hårdt vejr? • Og hvordan gør
man en ro kammerat opmærksom på, at han/hun bør overveje at blive på
land?
Svømmeprøve og redningsøvelse I Korsvejens svømmehal kl. 18:00 –
20:00
Igen i år har vi to arrangementer med svømmeprøve og redningsøvelse
hhv. fredag 13. marts (v. Bryggens Roklub) og 20. marts (v. Roklubben
Øresund). Her sørger vi for, der kommer to årer og nogle redningsveste ned i
bassinet, så man kan øve sig i at bjærge et rohold i land ved at svømme
mellem to årer, og øve sig i hvordan man ifører sig en redningsvest i vandet.
Alle roere skal kunne svømme 300 meter.
Baderum: Et kloakfirma har filmet rørene i baderummene. Det viser sig, de
er fyldt med trærødder, der er for store til, at de kan skæres bort, og vandet
kan komme væk. Da vi står overfor nedrivning af vores klubhus, måske
allerede i 2029, ser bestyrelsen på billigst mulige løsning.
Havnens fremtid:
Møde med kandidaterne til de næste fire år i kommunalbestyrelsen
Mandag d. 20. oktober have Tårnby Forenings Råd og Idrætssammenslutningen
Kastrup Tårnby inviteret til møde med de politikere, der har/skal have/gerne
vil have noget at sige inden for Kultur og Fritid. Ulrik, Hanne, Irene og Grethe
deltog i mødet. Ulrik spurgte de fremmødte, hvad der skal ske med klubberne
på havnen, når Sund & Bælt invaderer havnen. Borgmester Allan Andersen
forsøgte at svare på spørgsmålet, men en klar udmelding kom der ikke. Det
virkede ikke, som om forvaltningen og byrådet har noget at sige i denne sag
endnu. Det haster dog, hvis rygtet om 2029 holder stik. Som afslutning på
mødet blev de fire, der deltog, enige om, at der blandt de fremmødte
politikere vist var flere, der var helt blanke med hensyn til, hvad der foregår
her i havnen.
Så, med Hanne som primus motor, er vi i gang med at planlægge en guidet rundvisning hos havnens klubber. Det kommer dog ikke til at ske før det nye byråd er konstitueret
Der har været møde med Kastrup Kajakklub, Røse Kajakklub og Kastrup
Søspejder om vores fælles fremtid, når Østlig Ringvej etableres, og vores
havn lukkes for etablering af arbejdsområde. Vores klubhuse skal rives ned,
og vi må flytte måske til den nordlige ende af den nye havn (ved grejskurene)
eller stykket mellem Neptun/Jollesejlere og Den Blå Planet. Klubbernes
behov for kvadratmeter blev berørt. I dag har Roklubben Øresund ca. 480 m2
under tag, men vi kunne godt bruge et større motionsrum for f.eks. at kunne
tilbyde rospinning og eRoning, som kræver mindst 10 ergometre og en
storskærm.
Så vores behov er nok minimum 600 m2. Det kan jo evt. være i to etager. Ingen af de andre klubber har en aftale med Tårnby Kommune om, at de skal være behjælpelige med at finde en ny placering.
På mødet blev man enige om at invitere den nyvalgte kommunalbestyrelse på en havnevandring, så de med
egne øjne kan se, hvem vi er, og hvad vi står for. I skrivende stund ser det ud
til, det kan blive den 21. april.
Åbning af døre Vi må ALDRIG bruge ”vrideren” til at låse dørene op med.
Det udløser en alarm hos leverandøren. Lås altid dørene op ved at trykke på
den lille ”dør knap”.
NÆSTE MØDE:
Planlægges af ny bestyrelse efter generalforsamlingen.
Bestyrelsesmøde 24. november 2025
Tilstede: Bestyrelsen og bestyrelsessuppleanten
Referent: Bent Elkjær
1) Beslutning om klubtrøjer
Udførsel, logo, farver, emner blev diskuteret og besluttet.
Oplæg til to udførsler; Præmier og normale sendes videre til Christian til udførsel.
2) Amagerregatta og Vinterroning
Vores rochef har spurgt RØ via formanden, om deres interesse i at deltage, arrangere Amagerregatta. Emnet er blevet diskuteret i et RØ bestyrelsesmøde samt ved et medlemsmøde, og svaret er negativ. RØ ønsker hverken at arrangere eller deltage.
På den baggrund har bestyrelsen besluttet, at ØÆ gerne lægger navn til Amagerregattaen men at vi ikke ønsker at stå for det. Men deltager gerne, hvis det bliver muligt at låne både.
RØ blev også spurgt om holdning at udføre vinterroning via en fællesliste RØ og ØÆ.
Dette blev også diskuteret i RØ’ forsamlinger. Og man ønsker ikke at deltage i et sådan arrangement.
Lige nu er seks af vores medlemmer godkendte til vinterroning.
3) Tur til Vordingborg
Sytten har tilmeldt sig dette arrangement. Der er deadline for tilmelding 1. december.
Vi har to både til rådighed via DFfR. Resten låner vi af klubben.
4) Åbent Hus
Vi har brug for tanker og ideer, så som flyers, artikler, opslag m.m.
Alle opfordres til at udvikle ideer.
5) Udflugtstur maj 2026
Vores ro chef undersøger diverse emner, som blev nævnt under mødet.
Når en aftale med et emner truffet, vil vi informere om det.
6) Anders forsøger at reservere tre både i Tolo til brug i 2027. Det lykkedes ikke for 2026.
7) Diverse
8) Regler for uddeling af Guldårer og Sølvårer blev drøftet. Vi mener, at det ikke er noget vi skal bruge i ÆØ.
9) Parkeringen på vores område er et problem. Alt for mange holder og blokeret for vores medlemmer.
Elsebeth vil kontakte kommunen, sammen med de øvrige klubber, som bruger P-pladsen.
10) Svømmebevis
Seks medlemmer mangler opdaterede svømmebeviser. Bør ske snarest.
Både i Københavns Kommune og Tåstrup Kommune kan man få beviset i svømmehallerne.
11) Etablering af kanal fra Københavns Havn ud til Øresund Syd for Refshaleøen.
Der er inviteret til møde om dette emne til alle roklubber i København, fra Hvidovre til Skovshoved.
Mødet er på mandag, d. 1/12 kl. 16.00-17.30, på mødelokale "Sojakagen".
12) Indlæg bragt af RØ i Stroken 2025-4
Tilskudsansøgning – vi har søgt Nordea om tilskud til reparation og vedligeholdelse af baderummene. Desværre er der kommet afslag fra Nordea.
Møde med Tårnby Kommune 12.8.25
Følgende emner blev forelagt Marie Herborn, chefen for Center for Kultur og Fritid:
Kommende investeringer: • Baderum: • Rødder i afløb • Tæring i vandrør • Gulv • Opvarmning: Vores gasfyr er gammelt, og skal erstattes enten af en varmepumpe el ler et brugt gasfyr, der nedtages ifm. etablering af fjernvarme i kommunen.
Med hensyn til rødder lovede Marie at undersøge, hvorfor vi endnu ikke har fået et svar fra Tårnby Kommune. Vi lovede at undersøge om vores forsikring vil dække noget af omkostningen.
Affald: •Containere bliver kun tømt hvis de køres om på parkeringspladsen. Når de står der, benyttes de af andre, og dermed kan vi ikke stå inde for affaldssorteringen. Vi skal udarbejde et forslag til placering af containere og eventuel indhegning.
Udenomsarealer: Løbende vedligeholdelse af stier m.m. •Flytte ”Vild med vilje” længere ud mod Amager Strandvej
Fremtiden: ”Hvor skal vi være når den gamle havn bliver til byggeplads for Østlig Ringvej?” P.t. overvejer Tårnby Kommune en placering af Røse, Kastrup Kajak Klub, Søspejderne og os på Kastrup Ny Lystbådehavn ved siden af Kajakklubben Neptun overfor rensningsanlægget. Men hvis vi skal følge arkitekturen med små maritime ”skure”, kan det knibe at få mast vores store bådehal ind her. Roklubben Øresunds ”undercover agent” har skridtet Hellers værkstedsbygning af. Og her findes der i de nordligst to længer 200 m2 med højt til loftet til en bådehal samt en indskudt etage til klublokale og balkon ud til Kastrup Lystbådehavn. Det er Tårnby Kommune, der ejer bygningen, og lejer den ud til Heller, så de kan jo bestemme, hvad bygningen skal bruges til. Men mon ikke de andre søsportsklubber også har kig på den tidligere Øresundsbros udstillingsbygning til et maritimt søsportscenter, som man jo bygger overalt på Danmarks havne?
Opfølgende møde med Center for Kultur & Fritid afholdes i september. Møde med Tårnby Brandvæsen 11.8.25
Roklubben – brandsikring Efter at Samsø Ro & Kajakklub nedbrændte, er forsikringsselskaberne i fuld gang med at sælge brandeftersyn og efterfølgende forsikring. Vores bestyrelse har været proaktiv, og haft møde 11/8 Side 5 med Ole Mebus, Tårnby Brandvæsen, for gennemgang af brandsikringen af vores klubhus, værksted og bådehal. Han kom med nogle gode råd til forbedring af placering af ildslukkere og brandtæpper, og bad om at få markering udenpå bådehallen om, at der står flaskegas lige indenfor porten.
Mht. branddøre, så er døren ind til værkstedet af nyere dato og OK. Døren mellem klubhus og bådhal er en ældre model, men stadig ganske effektiv. Begge døre skal holdes lukkede hele tiden.
Af hensyn til evt. overnattende gæster skal der opsættes røgalarmer, og Tårnby Brandvæsen skal underrettes, når der overnatter folk i roklubben. Der skal udarbejdes en brand og evakueringsinstruks, beredskabsplan og ordensregler. Emnet tages evt. op på en Tirsdagspecial i vinter.
Ref. Hanne V
Næste bestyrelsesmøde mandag 9. februar kl. 11:00 i klubben.
Referat fra fællesmøde mellem
Roklubben Øresund og Øresund Ældreroere
Referat af fællesmøde med Roklubben Øresund og Øresunds Ældreroere,
Mødet blev afholdt i roklubben. Følgende var til stede:
Fra Roklubben Øresund (RØ):
Ulrik Klixbüll (UK)
Kim Westphall (KW)
Fra Øresunds Ældreroere (ØÆ):
Elsebeth Wehage (EW)
Bente Bregendahl (BB)
Preben Andersen (PA)
Anders Kristensen (AK)
Deltagelse i faste årlige opgaver vedr. bygninger.
ØÆ syntes det er en god ide at dele opgaverne lidt. Følgende opgaver er nu uddelegeret til ØÆ:
Med hensyn til gårdhaven ligger bolden p.t. hos Preben Andersen, ØÆ. Han prøver at finde kandidater til jobbet; men det er muligt, at vi bliver nødsaget til at se på en fælles løsning med deltagere fra både RØ og ØÆ.
Fælles arbejdsgrupper
Der blev talt om muligheden for at danne fælles arbejdsgrupper til større arbejder vedrørende vedligeholdelse.
Det blev aftalt, at det er en god ide at både RØ og ØÆ er fælles om at løse større opgaver.
Bådklargøring
ØÆ vil, i henhold til fælles aftale, deltage i den årlige klargøring af både.
UK lovede at sende vedligeholdelsesplan hurtigst muligt til EW.
Brand forholdsregler
UK gav et kort referat af RØ´s møde med Tårnby Brandvæsen. Det blev påpeget, at dørene til værksted og bådhal altid skal være lukket.
Evaluering af Broroning 2025
Alle var enige i, at det var et godt og velgennemført projekt.
KW gennemgik den økonomiske side af projektet, og fremførte RØs forslag om at det beskedne overskud overføres til husvedligeholdelseskontoen. Det fandt ØÆ var en god ide.
De 6 overskydende poser kaffe blev delt mellem de to klubber.
Fælles tiltag
AK fremført et ønske om flere fælles aktiviteter mellem ØÆ og RØ. Det vil være gunstigt for alle parter, hvis vi kunne lære hinanden bedre at kende på tværs af klubberne.
Vi kunne fx overveje muligheden for en fælles sommerfest og fælles vinterroning. Desuden ser det ud til, at en Amagerregatta kan ramme ØÆ i 2027, og der håber ØÆ, at der vil kunne hentes assistance fra RØ.
Til dette svarede UK, at ØÆs forslag og ønsker vil blive taget op på et RØ medlemsmøde, og med hensyn til fælles roning skal ØÆ være opmærksomme på, at der altid skiftes plads i båden når RØ ror.
Rokort
ØÆ ønsker, at ergometer km kan registreres i Ro kort; men det må ikke påvirke km roet i både.
UK: Det vil vi kigge på. Efter mødet har jeg tjekket, og det viser sig, at jeg har klargjort rapporterne for 2026, så de ikke medtager ergometer km. Jeg beklager, at min hukommelse - også på dette punkt - svigtede mig. Så skal jeg blot huske at sætte Ro kort op så der også er mulighed for at lægge ergometer km ind.
Begge klubber er i tvivl om hvordan vi skal håndtere udmeldte medlemmer så vores ro statistik ikke ødelægges.
UK kontakter Memberlink for en afklaring.
Standerstrygning
ØÆ er meget velkomne til at deltage i roning, standerstrygning og efterfølgende indtagelse af knastelak. Tidspunkterne for de enkelte events blev oplyst.
ØÆ spurgte til muligheden for at de kunne deltage i spisning. Til dette svarede UK, at standerhejsning og stander strygning er RØ fester, og sådan ønsker RØ p.t. det fortsat skal være.
Eventuelt
Slå de to klubber sammen til en? Emnet blev berørt; men ingen konklusion. Det vides heller ikke, om der er stemning for det blandt de to klubbers medlemmer, og hvad fordele / ulemper kan være.
Næste møde
Næste møde er aftalt til torsdag 17. september 2026 kl. 15:00 i roklubben.
Ulrik Klixbüll
Bestyrelsesmøde 15. september 2025
Tilstede: Bestyrelsen og bestyrelsessuppleanten
Referent: Bent Elkjær
1. Oplæg til fællesmøde RØ - ØÅ 18.sep. kl 15:00
Vinterroning
Amager Regatta i 2027. Fælles?
Regler om adgangsnøgler. Købes hos Kim Westfal, kassereren i RØ, for 100 kr.
2. Regler/betaling/ kilometerjægerfesten 28.1.2026 kl. 12:00
Alt er OK.
3. Fremtidigt PR
Vi har brug for tanker og ideer. Som flyers, artikler, opslag m.m.
Alle opfordres til at udvikle ideer.
4. Indkøb klubtrøjer i ØÆ regi
Elsebeth vil høre om priser og tilbud. I mellemtiden har vores webmaster og suppleant i bestyrelsen præsenteret et logoforslag fra skuffen.
Elsebeth arbejder videre med udførsel og priser.
5. Uddannelse/kurser ved DFfR til foråret,
Vores rochef har fået et tilbud fra DFfr om at få besøg af en ergometer instruktør en onsdag i vintersæsonen. Pris kr. 1.200.
Det har bestyrelsen accepteret.
6. Instruktør kurser A og B,
Niels og Anders ønsker at deltage i disse kurser.
Tidspunkter kendes ikke, men prisen pr. deltager er kr. 2.400.
Bestyrelsen accepterer deres deltagelse.
7. Langtursstyrmand kursus - 2 kursusdage
Niels og Preben ønsker at deltage i dette kursus. Tidspunkter kendes ikke, men pris pr, deltager er kr. 4.800.
Bestyrelsen accepterer deres deltagelse.
8. Uddannelse af korttursstyrmænd i eget regi forår 2026
Instruktører kan udover de sædvanlige forhåbentlig også være nyuddannede instruktører. Anders vil sammen med Allan komme med et oplæg til dette. Også til spørgsmålet, om instruktion og start på roning for kaniner, skal og kan starte tidligere.
9. Finn Andersen har meddelt at han ikke længere vil være redningsøvelse instruktør.
Preben Andersen har påtaget sig, at overtage dette ansvarsfulde job.
10. Planlægning og gennemførelse af ergometer konkurrencen.
Christian Søe har indvilget i at overtage dette arrangement efter Bjarne Bisballe, der ikke længere er i klubben
11. Niels Lykke Hansen har sagt at han gerne vil arrangere en flerdages langtur i foråret 2026.
Det mener bestyrelsen er meget acceptabelt. Også som en del af kurset som langtidsstyrmand.
12. Diverse
Regler om tro og love erklæringer skal måske præciseres nærmere.
Brug af rokort via app’en goMember skal introduceres og markedsføres.
Det gælder også rochefens ændrede tilgang til statistikker via rokortet.
Revideret aktivitetsplan. Bliver fremover opsat på vores opslagstavle – af skribenten. Mogens!
Festbetaling. Fremtidige betalinger skal ske via MobilePay til nr. 3615EF (Øresunds Ældreroere)
Næste bestyrelsesmøde:
Mandag 24. november kl. 11:00
Bestyrelsesmøde 8. juli 2025
Tilstede: Bestyrelsen og bestyrelsessuppleanten
Referent: Bent Elkjær
Dagsorden:
1) Kanindåb/sommerfest
Bestyrelsen beslutter, at der kan inviteres samlevere med til årets sommerfest, der i år afholdes sammen med festen til kanindåb. Onsdag 6. august.
Tilmelding om deltagende samlevere skal festudvalget have senest 22. juli. Dette er meddelt medlemmerne via gmail.
2) Broroning/pølsesalg
Bestyrelsen besluttede at tilslutte os oplægget fra RØ, om der fremstilles grillpølser.
Det skal så sættes på arbejdslisten.
3) Arbejdsfordeling i bestyrelsen
Den eksisterende arbejdsfordeling i bestyrelsen blev gennemgået og revideret.
Ny arbejdsfordeling 2025-2026 vedhæftes.
4) Fremtidig PR
Dette punkt gemmer vi til næste bestyrelsesmøde.
5) Budget, fremtidig kontingent
Bente gennemgik ½ års regnskab og kommende budget. Alt ser ok ud. Men også på grund af en venlig donation fra en af vores medlemmer.
Bestyrelsen ønsker at være på forkant med udviklingen, og vi stille forslag om at hæve vores kontingent fra 850 kroner til 1.000 kroner om året.
6) Diverse
Rochefen vil prøve at arrangere madpakketur til Bryggen.
Prøver disse datoer 20/8 og 3/9.
Elsebeth sørger for snaps til Bryggens styrmænd.
Styrmandskurser. Rochefen arangerer nye kurser. Men mener også, at der skal være muligheder for nuværende styrmænd at få opfrisket deres viden.
Det er betyrelsen enig i.
Diskussion om rostatistik kilometerjæger, endte med, at Mogens og Anders udvikler oplysninger. Det er så sket løbende.
Forslag til aktiviteter omkring Kanindåb ønskes. Limbo, højdespring.
Uddrag af STROKEN.
Baderum – for nogle uger siden bestilte bestyrelsen en asbestundersøgelse af vægge og gulv i vores baderum. Baderumsprojektet løber op i mere end kr. 600.000. Bestyrelsen er ved at skrive til Kultur og Fritid – med kopi til KTIS for at arrangere et møde, hvor de vil diskutere de muligheder, vi og kommunen i fællesskab har for at få løst denne opgave.
Overbæringssted – By og Havn havde nævnt muligheden for at etablere et overbæringssted mellem Margretheholm og Københavns Havn for kajakker. Det viser sig, at båden skal transporteres fra slæbestedet i Margretheholm Havn til Søndre Refshalebassin, en distance på ca. 600 m., og så skal den ned ad en, hvad forventes bliver en meget stejl rampe. Når man skal retur, skal den samme tur gøres igen, blot modsat. Konklusion bliver, at vi ikke kan være en del af den løsning.
Næste møder:
Fællesmøde RØ og ØÆ: Torsdag den 18. september kl. 15:00
Bestyrelsesmøder:
Mandag 15. september kl. 10:00
Mandag 24. november kl. 11:00.
Bestyrelsesmøde 14. februar 2025
Tilstede: Bestyrelsen og bestyrelsessuppleanten
Referent: Bent Elkjær
Dagsorden:
Samtidig skal den sættes op som opslag i klubben.
Elsebeth sørger for begge dele.
NÆSTE MØDE:
Planlægges af ny bestyrelse efter generalforsamlingen.
Bestyrelsesmøde 13. januar 2025
Tilstede: Bestyrelsen og bestyrelsessuppleanten
Referent: Bent Elkjær
Dagsorden:
2. Ventilator i motionsrummet
3. AI foredrag og andre aktiviteter
4. ”Broroning ” i anledning af Øresundsbroens 25 års jubilæum er udsat til 23. august
5. Danske Bank, oplysninger om bestyrelsen
6. Møde Københavnerkredsen 4/11-24.
7. Diverse
NÆSTE MØDE:
Fredag 14. februar 2025 kl. 14:00
Mødested: Formanden
Bestyrelsesmøde 7. oktober 2024
Tilstede: Bestyrelsen og bestyrelsessuppleanten
Referent: Bent Elkjær
Dagsorden:
2.Hvem kan være medlem i klubben? – og hvem kan deltage i vores fester?
Konkret har Preben ønsket af få fruen med til vores fælles fødselsdag mod samme betaling som fødselarerne.
Det har vi accepteret, men ønsker ikke, at det bliver alment gældende, før det er drøftet og besluttet på vores generalforsamling.
Vi har dog besluttet, at til vores sommerfest (afløser for sankthansfest) bliver der adgang for samlevere.
3. Ansøgning om friskluftventilator (Annette)
Bestyrelsen støtter forslaget, og tager det med som forslag til morgendagens fællesmøde mellem bestyrelserne fra RØ og ØÆ.
4. Der planlægges ”Broroning” 21/5 -25 i anledning af Øresundsbroens 25 års jubilæum.
5. Eventuelt
NÆSTE MØDE:
Mandag 13. januar 2025 kl. 11:00
Mødested: Hos formanden
Bestyrelsesmøde 3. april 2024
Tilstede: Bestyrelsen og bestyrelsessuppleanten
Referent: Bent Elkjær
Dagsorden:
Bestyrelsens grundige og velafbalancerede gennemgang af ønsker og muligheder endte med fremstilling af sommerens aktivitetsplan – med vores webmaster som kompetent pennefører.
Aktivitetslisten er allerede rundsendt og er tilgængelig på vores opslagstavle.
2. Diverse
Hvis interesseret, så kontakt Kim Westphall på adressen:
kasserer@roklubbenoeresund.dk
Nogle punkter fra STROKEN. Medlemsblad for Roklubben Øresund:
NÆSTE MØDE:
Torsdag 16. maj kl. 14:00
Bestyrelsesmøde10. januar 2024
Tilstede:Bestyrelsen
Referent:Bent Elkjær
Dagsorden:
1.Generalforsamling
Afholdesonsdag 20. marts 2024 kl. 12:00
Vores formand præsenterede forslag til dagsorden. Den blev vedtaget med en enkelt ændring.
Indkaldelsen skal sendes som e-mail til medlemmerne senes 1. marts. Samtidig skal indkaldelsen sættes op som opslag i klubben.
I formandens fravær sørger næstformand eller sekretær for begge dele.
Bestyrelsen har ingen forslag til dagsordenen.
Regnskabog beretning udføres af Bente, Elsebeth, Kurt m.fl.
Foreningens medlemsliste med aktuelle mailadresser bliver ajourført af Elsebeth og bliver rundsendt til bestyrelsen onsdag d. 7. februar.
2.Åbent hus
Bestyrelsenhar besluttet, at Åbent Hus arrangement gennemføres sammen med Roklubben Øresund en lørdag eller søndag slut april eller start maj.
Nærmere om tid og udførsel skal vi planlægge sammen med RØ.
3.Diverse
Spørgsmålet om brug af vores hjemmeside som medlemsforum blev rejst igen. Ifølge Mogens, vores Webredaktør, er det ikke muligt at gennemføre teknisk på den nuværende hjemmesideplatform.
Denne diskussion førte os videre til at drøfte, om vi skulle oprette en facebook gruppe, som vores medlemmer kan vælge at tilslutte sig. Det besluttede vi at gøre, og vores næstformand Preben går i gang med dette projekt.
Mogens nævnte, at vi havde en mulighed for at blive vist rundt på Politigården. De synes bestyrelsen ville være en god ide, og Mogens går videre med dette.
NÆSTEMØDE:
Ikke aftalt